Hírek
2019. Március 15. 05:00, péntek |
Belföld
Forrás: mti - illusztráció: pixabay
Elindult a tavaszi sertéshúsfogyasztás-ösztönző kampány
Elindult a tavaszi sertéshúsfogyasztás-ösztönző kampány, amelyet az agrártárca a sertéshús marketingjére szánt 440 millió forintos keretből támogat
- mondta Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium (AM) mezőgazdaságért felelős államtitkára csütörtökön sajtótájékoztatón Budapesten.
Az államtitkár emlékeztetett: a tavaly áprilisban megjelent afrikai sertéspestis (asp) korlátozta a magyar sertéshús exportját a harmadik piacokra, az így keletkezett túlkínálat miatt is fontos a belföldi fogyasztás ösztönzése.
A sertéshús fogyasztása a 2010-es évi 15,7 kilogrammhoz képest 2017-ben 17 kilogramm volt, 7,7 százalékkal nőtt.
A sertéságazat a magyar mezőgazdasági kibocsátás értékének 8 százalékát tette ki tavaly, a sertésállomány közel 2,9 millió, az anyakocák száma 178 ezer volt - tette hozzá.
Feldman Zsolt kiemelte, hogy az utóbbi években a fogyasztói kampányok, és a fokozatosan bevezetett áfacsökkentés hatására a fogyasztási kedv is növekedett. A sertéshúsnak kiemelkedő helye van az egészséges táplálkozásban és étrendben, ezért fontos, hogy a magyarok tudatában legyenek annak, hogy a Magyarországon előállított minőségi sertéshúsok hasznos és változatos szerepet töltenek be a magyar családok étrendjében.
A kampánnyal az ellenőrzött és jó minőségű, biztonságos hazai sertéstermékek fogyasztására kívánják felhívni a figyelmet. Emellett fontos szempont a sertéságazat munkahelymegtartó erejének elősegítése is, tette hozzá az államtitkár.
Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum (AMC) ügyvezető-helyettese ismertette, hogy az április 30-ig tartó kampány az Agrárminisztérium (AM), az AMC és a Vágóállat és Hús Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (VHT) szervezésében valósul meg, hangsúlyozva a tudatos vásárlás, a sertéshús-fogyasztás fontosságát.
Az AMC a promóciós időszakban összesen 75 alkalommal, 25 élelmiszerüzletben tart kóstoltatásokat Budapesten és további 14 településen országszerte, valamint országos médiakampánnyal is készül. Szakmai konferenciát rendeznek, valamint televíziós és rádiókampánnyal, véleményvezérek bevonásával és szakácsversennyel tervezik a sertéshús és -készítmények fogyasztásának ösztönzését.
Menczel Lászlóné, a VHT szakmai titkára szerint az ágazat szereplői mindent elkövetnek azért, hogy a hazai fogyasztók igényeit kielégítsék.
A sertéságazat éles versenyben áll a külföldi beszállítókkal, és árcsökkenéssel is szembe kell nézniük a termelőknek, hiszen az afrikai sertéspestis hatásai az árakban is megnyilvánulnak. Az önköltség emelkedik részben a takarmányárak, részben a munkabérek növekedése miatt - tette hozzá.
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 11. 07:58, hétfő | Belföld
Orbán Viktor: Trump győzelme visszahozza a békét és kiszélesíti gazdasági lehetőségeinket
Donald Trump győzelme elsősorban visszahozza a békét és kiszélesíti gazdasági lehetőségeinket - jelentette ki a TV2 Tények című műsorának adott, vasárnap este sugárzott interjúban Orbán Viktor miniszterelnök.
2024. November 10. 08:05, vasárnap | Belföld
Ezeket a számokat húzták ki az ötöslottón
2024. November 10. 08:01, vasárnap | Belföld
Nagy Bálint: csaknem 100 vasúti kocsi felújítása kezdődött el
2024. November 10. 07:58, vasárnap | Belföld
Nemzeti konzultáció - Vidéken is megkezdte a levelek kézbesítését a Magyar Posta
Vidéken is megkezdte a nemzeti konzultáció leveleinek kézbesítését a Magyar Posta Zrt. - közölte a társaság szombaton az MTI-vel.