Hírek
2017. Május 11. 07:40, csütörtök | Sport
Siklósi István és a Dragracing
Rövid interjú Siklósi István Dragversenyzővel a május 13-14-én Kiskunlacházán megrendezendő dragracing.hu autós-motoros gyorsulási verseny előtt.
Kedves István, hétvégén „nyeregbe” pattansz és harcba szállsz az idő és a sporttársak ellen.
Előtte mesélnél a „Dragos” pályafutásodról?
A DRAGRIDERS Racing Team-et 2006-ban alapítottam Zsédely Máté barátommal. Kezdetben egy Hayabusa, és a Vasszöcske néven ismertté vált autó alkotta a haderőt. Egymást segítve fejlesztettük mindkét járművet saját ötletekkel, és sok elszántsággal.
Sok szerelgetés és küzdelem árán kb 35-40 kupát gyűjtöttem be vele, és rengeteg élményt, és tapasztalatot szereztem.
Egy idő után az autóm már kezdett veszélyessé válni, és abbahagytam vele a versenyzést. Ekkor már 6 motoros versenyzőnk volt, az ő támogatásuk volt a fő célom.
Később azért újra autóba pattantál?
Igen. Újabb autót szerettem volna építeni, de be kellett látnom, hogy ehhez (is) csak USA-ban értenek, és vettem egy Dragstert motor nélkül. Fejben minden összeállt: az AUDI gyárban dolgozok mérnökként (immár 20 éve). Jól ismerem a technikát, tudom, hogy hogyan lehet kihozni a maximumot ezekből a motorokból. Ezt a tudást kiaknázandó vettem egy RS6-ból származó V10-es biturbó motort.
Az építéssel nagyon lassan haladtam egyéb elfoglaltságaim miatt, és tudtam, hogy a feladat túl mutat az én programozási tudásomon. Sok ígérgetés, és átverés után (ezt most hagyjuk), 2015-ben összehozott a sors Kis Sándorral. Felgyorsultak az események. Sanyi néhány átalakítás, és három napi programozás után életre keltette a motort. 2016-ban „titkos” tesztelések alatt hangoltuk a motort, és igyekeztem összeszokni az autóval. Ezután csak egy célom volt: 10 sec alatti idővel kezdeni. Tavaly gyári állapotú motorral az első futam 9,6. Folyamatos optimalizálásokkal Kunmadarason 8,4, Kiskunlacházán 8,2 sec lett a legjobb időm, 240-250 közötti célvonali sebességekkel.
Ebben az évben, lesz fejlesztés az autón?
Az idei évre nagyon komoly átalakításokat hajtottunk végre. Az új váltó 1800HP-ig terhelhető, a motor 1000-1600HP között állítható, és már nagyon távol van a gyári állapottól.
Milyen gyors is a jelenlegi vasad?
Az autónak jelenleg 7sec-re képesnek kell lennie, ezt megpróbálom a május 13-14-i versenyen, Kiskunlacházán megközelíteni.
Szurkoljunk közösen Siklósi Istvánnak a május 13-14-én kiskunlacházán megrendezésre kerülő dragracing.hu autós-motoros gyorsulási versenyen!
Fotók: Siklósi István archívumából valók.
- Hajósi Miklós -
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 13. 13:56, szerda | Sport
Harmadik hely az Évzáró Zemplén ralin
2024 utolsó ORC futamát rendezték Szerencs központtal, ahol ismét Pásztor Tomi diktálta Kronome Ákosnak az itinert.
2024. November 13. 13:51, szerda | Sport
Dunántúli Technikai Sport kupasorozat, a DTS Cup 2024 rövid összefoglalója
Az idei év a 2024-es év, egyben a második szezon a DTS Cup történetében.
2024. November 13. 08:03, szerda | Sport
Holland-magyar - Nagy Zsolt: úgy kell kimennünk Hollandiába, hogy képesek vagyunk nyerni
Nagy Zsolt, a magyar labdarúgó-válogatott és a Puskás Akadémia szélsője szerint a nemzeti csapatnak úgy kell kiutaznia a hollandok elleni, szombati Nemzetek Ligája-mérkőzésre, hogy elhiggye, képes győzni Amszterdamban is.
2024. November 11. 07:50, hétfő | Sport
Labdarúgó NB I - Emberhátrányban is nyert a címvédő FTC Kecskeméten
Az utolsó fél órában emberhátrányban játszó, címvédő és listavezető Ferencváros egy hajrában szerzett góllal 1-0-ra nyert a sereghajtó Kecskemét vendégeként a labdarúgó OTP Bank Liga 13. fordulójának vasárnap esti zárómérkőzé